Sportclub Rijssen 1 speelt eerste bekerwedstrijd tegen Juventa '12

Gepubliceerd op: zaterdag 31 augustus 2024

De kop is er af. De eerste bekerwedstrijd zit er op. Maar voordat ik daarop in ga eerst een woord vooraf.

Eind vorig seizoen zijn 2 ervaren krachten afgezwaaid, te weten Jordy Schreurs en Tom Meier. Een spits en de laatste man. Begin van dit seizoen is de selectie uitgebreid met 3 spelers. Nieuw zijn Daniel Kreijkes, een speler die ons bekend is van de jeugd, en Thom Brinks. Aan de selectie is ook toegevoegd jeugdspeler Fabian Wyrwich. En die hebben we vorig seizoen al eens in actie gezien. Daarmee hebben we qua ervaring ingeleverd, maar zijn we er qua loopvermogen op vooruit gegaan.

De komende periode staat in het teken van de opbouw richting de competitie. Dat wil zeggen dat er getraind wordt. Er oefenwedstrijden zijn. En dat we zo ook tegen de bekerwedstrijden aankijken.

Vandaag spelen we, zoals gezegd, de eerste bekerwedstrijd en wel tegen Juventa '12 in Wierden. Dat betekent spelen op kunstgras in de volle zon. En dan zijn aan het begin van het seizoen 90 minuten veel. Bovendien speelt Juventa 4e klasse en willen ze graag weer naar de 3e klasse. Kortom, het wordt een zware middag en dat komt bovenop de vermoeidheid van de oefenwedstrijd afgelopen donderdag tegen v.v. Lettele.

De wedstrijd eindigde in een duidelijke 4-0 overwinning van Juventa. En op die doelpunten viel niets af te dingen. Toch was het niet helemaal wat ik had verwacht en dat schrijven we toe aan het verdedigende werk bij Sportclub.

Sportclub probeerde vooral de opbouw te oefenen. Iets dat ook afgelopen donderdag tegen Lettele de bedoeling was. Echter, waar Lettele de ruimte liet, waardoor Sportclub tot aanvallen kon komen, was die er tegen Juventa niet. Het leidde tot veel balverlies en dus niet tot de gewenste aanvallen. Het was vooral veel verdedigen.

In de tweede helft werd er aan beide zijden gewisseld en zagen we 3 mogelijk gevaarlijke aanvallen van Sportclub. Echter, 3 keer werd de desbetreffende speler neergelegd, zodat we niet zullen weten of Sportclub ook had kunnen afronden. Dat is jammer, want dat had voor Sportclub ook leuk kunnen zijn.

Zaterdag 7 september spelen we de volgende bekerwedstrijd thuis tegen Bergentheim dat met 3-1 won van OWZ'24.