Sportclub Rijssen 1 speelt 2e bekerwedstrijd tegen Bergentheim

Gepubliceerd op: zaterdag 7 september 2024

De ploeg uit Bergenthiem wordt vooraf door ons als beter ingeschat dat Juventa. Een beeld dat achteraf toch iets moet worden bijgesteld. Volgende week mogen ze onderling uitmaken wat waar is.

Voor deze wedstrijd heeft trainer Julian op den Dries gekozen voor een iets andere basis. Gewoon omdat het kan. Achteraf zal hij met genoegen hebben vastgesteld dat het weinig uitmaakt en dat bewezen ook de wissels die er in de tweede helft in kwamen. Er valt dus wat te kiezen. Ook heeft hij gekozen voor een iets risicovollere speelwijze. We gaan kijken of het werkt.

De wedstrijd kende helaas, zowel in de eerste als de tweede helft een snelle treffer van Bergentheim. Een euvel dat we kennen van vorig jaar en waarvan we snel afscheid moeten nemen. Na het eerste fluitsignaal is de wedstrijd begonnen en dan moet je bij de les zijn. Bergentheim wist er uiteindelijk slechts 3 te maken, maar had in de eerste helft kans op meer.

Sportclub moest lang wacht op de treffer. Deze kwam voort uit een vrijetrap die net achter de defensie van Bergentheim landde en daar werd opgepikt en gepromoveerd tot doelpunt. Een tweede treffer volgde bijna uit eveneens een vrijetrap. En gedurende de tweede helft was een 2-2 gelijkspel waarschijnlijker dan de eindstand en dat is een verdienstelijk resultaat.

Volgende week spelen we de laatste bekerwedstrijd tegen een gelijkwaardiger team en we zijn benieuwd hoe dat zal gaan.