Sportclub Rijssen JO19-1 GAAT LOS!!

Gepubliceerd op: zaterdag 7 september 2024
Op een zonnige zaterdagmiddag stond het team Sportclub Rijssen JO19-1 klaar voor een onvergetelijke wedstrijd tegen Enter Vooruit JO19-2. Eigenlijk begon het al met de warming up, daar waar wij een serieuze warming up deden stonden ze bij Enter Vooruit in soort rondo de bal wat heen en weer te spelen. De jongens en de leider vertelden mij na de wedstrijd dat ze maar 1 x in de week trainen en zelfs geen trainer hebben dat vind ik jammer en niet goed voor een gerenommeerde club als Enter Vooruit.

Vanaf het eerste fluitsignaal domineerde Sportclub Rijssen het veld met een ongekende vastberadenheid. Vooraf werd door de trainers verteld wat de tactiek van vandaag zou zijn en dat werd dus perfect uitgevoerd in de 5e minuut van de wedstrijd.

De trainers hadden verteld dat Noud vooral bij bal bezit moest doorschuiven in de buurt van de spitsen en dat deed hij en liep zich zo vrij op de rand van de 16 meter lijn en kreeg daar de bal aangespeeld na fantastische lange bal van Darren die later in de wedstrijd ook nog feilloos een penalty er in schoot. Daarna gingen de Jongens van Sportclub helemaal los na vele goed uitgespeelde aanvallen stond het ongelofelijke aantal van 17 doelpunten op papier.

Ik ga niet elk doepunt uitlichten omdat we dan wel een heel lang verslag krijgen. Wil er nog wel even een paar spelers uitlichten zonder de rest tekort te doen. Met name Jort, Noud, Darren, Bastiaan Jasper en Daan die er voor zorgden dat we bleven voetballen.

De spelers van Sportclub lieten zien wat teamwork en doorzettingsvermogen betekenen. De aanvallers waren ontketend en de verdediging stond als een muur. De supporters werden getrakteerd op een waar doelpuntenfestijn, waarbij elke speler zijn bijdrage leverde aan de overwinning.

Na het laatste fluitsignaal heerste er een euforische sfeer op het veld. De 17-0 overwinning was niet alleen een triomf op het scorebord, maar ook een bewijs van de passie en toewijding van het hele team. Deze wedstrijd zal zeker de boeken ingaan als een van de meest memorabele eerste overwinningen van het seizoen.

De doelpunten makers:
Daan 4