De 2 gezichten van JO13

Gepubliceerd op: zondag 8 september 2024
6-4 winst op Haaksbergen.

Onze eerste echte wedstrijd als 13 op het grote veld. Lang naar uitgekeken en met enkele oefenpotjes tegen 1e klassers konden de leiders met alle vertrouwen toeleven naar dit seizoen. Helaas is de bezetting met 12 man erg mager en als er dan ook nog 1 niet komt opdagen is het alle hens aan dek. Ook de opstelling gaat op de schop. Geen 1-4-3-3 maar 1-4-4-2. Om iets over 11 dan de aftrap tegen de VV Haaksbergen. We beginnen prima en zetten Haaksbergen goed onder druk maar er staat wel een keeper die een goede dag heeft. Lang houdt hij zijn doel schoon totdat Sterre met een mooie boogbal het net laat trillen. 1-0 Mooie goal na mooi samenspel. Dan moet ik wat mensen gaan bellen voor shirtjes maar niemand die oppakt maar er wordt wel gescoord op die momenten. De eerste was van Rezz na een mooie steekpass van Vince (zo werd me verteld, dus bij deze!) 2-0. Bij het volgende belletje tikt Quinten de bal goed binnen bij een corner.3-0 Er wordt me gevraagd te blijven bellen. Ik doe mijn best en verrek! Mason scoort na een fraai uitgevoerde corner.4-0. Als ik eindelijk wel contact met iemand heb scoort Rezz de 5-0. Geen idee hoe dus.

Door een slap optreden van iedereen moet Elena na ons 3 keer goed gered te hebben alsnog de bal uit het net vissen, jammer en totaal onnodig. Met 5-1 dus de rust in. Niets aan de hand en complimenten voor het vertoonde spel! Blije koppies en we zouden voor de 10 doelpunten gaan! Nou! We gingen ervoor zitten maar nog voordat ik zat was mocht Haaksbergen ongestoord aanvallen en afdrukken 5-2 AAAAAAAAARGGGG! Dan wel ff weer een goed moment waarbij Vince uitbreekt en de bal koelbloedig over de keeper in het doel lepelt.6-2 Dat was ons hoogtepunt van de 2e helft want de rest was om te huilen. Iedereen ging op een andere positie lopen en onderling wisselen. Haaksbergen profiteerde volop en tikte de 6-3 binnen en krijgen ook nog een terechte penalty. Gelukkig dat Elena hem naast keek anders werden het nog spannende minuten. Een bal van Rezz gaat maar net voorlangs en dat was ons laatste wapenfeit. Achteruit was het devies want voetballen deden we niet en dan toch de verwachte 6-4. Het mooiste moment kwam toen de scheidsrechter af floot en we opgelucht maar helaas toch met een katterig gevoel naar huis gingen.

Volgende week weer! maar dan graag zoals de 1e helft team.