JO15 wint van DSVD

Gepubliceerd op: maandag 9 september 2024
De kop is er af!

Na een aantal weken voorbereiding en een halve oefenwedstrijd afgelopen maandag, was het vandaag de eerste competitiewedstrijd van het nieuwe seizoen. We begonnen met een thuiswedstrijd tegen DSVD uit Deurningen. Een onbekende tegenstander.

Gelukkig keerde Nino weer terug op het trainingsveld na een lange, slopende blessure vorig seizoen. Echter kreeg hij voor deze wedstrijd toch weer wat reactie, waardoor hij op de bank begon.

We begonnen sterk aan de wedstrijd. Al snel werd het 1-0 uit een corner en 2-0 waarbij de ene broer een assist gaf op de andere broer. DSVD heeft een fysieke ploeg, waardoor er mooie duels ontstonden. Vrijwel altijd fair, en anders riep de ervaren scheids iedereen even weer tot de orde. Vlak voor rust maakt DSVD de aansluitingstreffer. Dit is ook de ruststand.

In de rust de complimenten voor het hele team. Er wordt gevoetbald, gestreden en er is veel beleving. Iedereen voert zijn taak goed uit. We beginnen wederom sterk aan de tweede helft. We scoren een aantal mooie goals. Een vrije trap gaat er strak in. En ook een schitterende steekpass wordt tot doelpunt gepromoveerd.

Ook was er een wat hachelijk moment. Een dubieuze terugspeelbal werd door onze keeper opgepakt. Resultaat: indirecte vrije trap tegen. Echter vergat de goed fluitende scheids zijn hand op te steken, waardoor deze vrije trap rechtstreeks in het doel belandde. Even discussie over en weer, maar de treffer werd goedgekeurd. Gelukkig kwam de overwinning hierdoor niet in gevaar. Uiteindelijk wisten we de ouverture van het seizoen met 5-3 te winnen. Knap resultaat boys.

Ook een knap resultaat was het ouderuitje later die middag. Eerst pitch en putt spelen en daarna een goed verzorgde bbq. De nieuwe Tiger Woods is niet ontdekt, maar gezellig was het wel.

Volgende week zaterdag spelen we om 11.15 uur de uitwedstrijd tegen LSV JO15-2 in Lonneker. Tot dan allemaal.