JO13 behaald mooie overwinning

Gepubliceerd op: zondag 15 september 2024
0-3 winst in Haaksbergen.

Wederom tegen Haaksbergen! Raar? Ja, want vorige week hadden we die toch thuis. Dat bleek toch anders te liggen. Hier ging het om een fusie met SV Buurse. Maar alsnog een mooi complex en zeer vriendelijke lui. Om iets voor 11 meldt de scheids zich om de wedstrijdzaken app in te vullen. Ik wist niet eens dat die nog bestond. Na de nodige paperassen te hebben ingevuld, want we hadden ook nog een nieuwe aanwinst in onze gelederen, namelijk Liam die erg welkom wordt geheten binnen het team en ook daarbuiten natuurlijk! We hadden al gezien dat deze ploeg vorige week met 11-0 om de oren kreeg, dus we zouden het wel ff doen. Laat maar weer zien dan wijsneusjes!

Dat deden ze inderdaad prima maar SV liet zich fysiek niet onbetuigd, waardoor het lang 0-0 bleef tot eindelijk de wachtende Vova op links er vandoor mocht. Hij omspeelt 2 SV-ers en legt mooi terug op! - daar is ie - Liam. Boem 0-1. Dezelfde Liam bedient de opkomende Rezz die zich door 2 SV-ers worstelt en ook afdrukt. 0-2 Knap gedaan. Het wordt nog mooier als Quinten een vrije trap neemt en zijn zusje Sterre het afmaakt. 0-3. Dan komen er wat pijntjes en moeten we noodgedwongen wisselen en ontstaat er wat wrijving. In de rust volgt dan ook een preek over teambelang en wie daar niet aan mee wil doen kan gaan.

De 2e helft worden we slordig en blijven dezelfde fouten maken waardoor SV mogelijkheden blijft krijgen. Ze maken goed gebruik van de buitenspel uitleg en komen er een paar keer goed door maar onze verdedigers blijven ze toch op de hielen zitten en maken alle aanvallers het leven zuur. De scheids liet het toe waar het kon en floot waar niet. Deze man snapte het en liet het een wedstrijd blijven! Mag zeker een compliment hebben. Rezz breekt dan weer uit en gaat alleen op de keeper af en drukt af, maar helaas recht op de keeper die zodoende kan redden. Dan blijkt dat de preek toch heeft geholpen en we ons aan het team gaan bekommeren en als we een verdediger eruit halen en een middenvelder erbij zetten draaien we de rollen om en worden weer de baas na een periode waar SV de baas was. We gaan weer voorwaarts en Rezz krijgt de bal nu wel langs de keeper, maar helaas staat de paal een doelpunt in de weg. Jared schiet ook in vrijstaande positie tegen de keeper op die zo de held van de dag wordt. Dan echt een prachtige aanval van ons met eindstation Kevin, die beheerst de bal in het doel schuift voor de 0-4. Helaas doet die dat volgens de grensrechter in buitenspel positie. Wij dachten daar anders over maar dat blijven discussies.

Zodoende eindigt deze wedstrijd met 0-3 waar er meer had ingezeten maar de meeste winst zit hem nu in het feit dat we weten dat teambelang voor eigenbelang gaat. Met een goed gevoel naar huis maar onderweg bleken er zogenaamd wegwerkzaamheden zonder werkvolk waar je 50 mocht en wij blijkbaar allemaal met 80 zijn doorgeknald en 2x langs een flitspaal zijn gereden! Kan nog wel eens een dure overwinning worden maar de punten zijn binnen.

Volgende week weer (ook uitkijken bij werkzaamheden trouwens).