Procesbegeleiding KNVB bij Sportclub Rijssen

Gepubliceerd op: woensdag 18 september 2024
Op de rug zien jullie Remco Voorhorst. De trainer van ZAC vrouwen 1, maar ook procesbegeleider bij de KNVB. Graag brengen wij jullie op de hoogte waar Remco ons (Sportclub Rijssen) mee gaat helpen de komende tijd.

Bij Sportclub Rijssen gebeurd er de laatste tijd veel. Zo hebben we de volgende zaken gerealiseerd:

•  * Overkapping
  •  * Nieuw dak met zonnepanelen
  •  * Nieuw sponsorbord ingang Sportpark
  •  * Alle kleedkamers vernieuwd
  •  * Keuken kantine vernieuwd
  •  * Gameruimte voor de jeugd
  •  * Kunstgras met nieuwe tribune
  •

De laatste jaren hebben we als club dus niet stil gezeten. Maar als bestuur zijnde, zien wij steeds dat het moelijker wordt om de mensen te motiveren om te helpen bij de werkzaamheden, waardoor we vaak dezelfde mensen zien die komen helpen. Hier zijn we natuurlijk dankbaar voor, maar toch knaagde er iets.

Waarom zien we altijd dezelfde mensen terug als er een oproep komt om te helpen? Waar zijn alle andere leden van Sportclub Rijssen? Waar zijn de ouders van de jeugdleden? Waar is de betrokkenheid?

Met deze vragen zijn we aan de slag gegaan, maar zelf kwamen we hier niet uit. Hierop hebben we de gemeente en de KNVB aangeschreven. Via de gemeente kwamen we in contact met Remco. Een persoon met ervaring op bestuursniveau bij zijn eigen club. Daar heeft hij het goed gedaan en de kvnb heeft hem gevraagd zijn expertise te delen met andere clubs en dit wilde hij graag. Zodoende helpt hij ons met dit vraagstuk.

Hierboven zien wij een foto van de eerste bijeenkomt. Hierop staan mensen uit alle lagen van de club zodat we een brede mening konden horen. En dit gebeurde ook. We hebben onder andere de volgende vragen behandeld:

• * Wat is de identiteit van Sportclub Rijssen?
  • * Wat is de cultuur van Sportclub Rijssen?
  • * Waarom komen we altijd uit bij dezelfde mensen?
  • * Hoe kunnen we de betrokkenheid vergroten?
  • * Waarom moeten voetballers voor Sportclub Rijssen kiezen?
  •

En nog veel meer kwam er ter tafel. Het was een mooi en open gesprek, vaak op scherpst van de snede. Binnenkort zal er een tweede gesprek zijn voor nog meer verdieping. Hierna hebben we nog een paar sessies en hopen zo tot een mooi plan te komen die we graag willen bespreken op de ledenvergadering in het voorjaar.

Mocht je hier vragen over hebben, of wil je meer informatie, neem dan vooral contact op met Ruud of Maaike. Of vraag het aan één van de personen die op de bovenstaande foto staat.

met vriendelijke groeten,

Bestuur Sportclub Rijssen