Sportclub tegen Sportclub

Gepubliceerd op: zondag 22 september 2024

Na de wedstrijd resteerden gemengde gevoelens. Had Sportclub Rijssen 1 het nou goed gedaan tegen Sportclub Enschede of niet.

Ook vorig jaar speelden we tegen Enschede. Thuis werd toen met 3-0 gewonnen. Uit speelde Sportclub een kansloze wedstrijd die eindigde in 3-0. Sindsdien heeft Enschede zich versterkt. Onlangs speelden ze met 3-3 gelijk tegen s.v. Rijssen. En dus is de vraag of Sportclub voldoende progressie heeft gemaakt om partij te kunnen bieden.

Maar laten we bij het begin beginnen. Sportclub wilde de wedstrijd aangaan met Nick Rouweler in het doel. Een verdediging bestaande uit Chiel Poffers, Jasper Kreijkes, Victor van Rijk en Thymo Haarman. Op het middenveld zien we Luca van Ooijen, Rafael Tuinier en Fabian Wyrwich. De aanval bestaat uit Sandro van Ooijen, Melvin Schreurs en Milan Brinkman. Na de warming up moet Victor echter geblesseerd afhaken. Luca schuift daardoor een linie naar achteren en zijn plek wordt ingenomen door Daniel Kreijkes.

Vanaf het eerste fluitsignaal zien we aan weerszijden het zelfde spel. Men laat de tegenstander komen om daarna de duels aan te gaan. Dat zijn pittige duels en dat levert een leuke wedstrijd op om naar te kijken. Het is Enschede dat het meeste balbezit heeft, maar de kansen zijn er voor Sportclub. Kansen zijn er voor Melvin, Sandro en Daniel. Melvin weet zelfs in de 25e minuut te scoren, maar zijn doelpunt wordt vanwege buitenspel afgekeurd.

Pas na de rust weet Enschede daar een grote kans tegenover te zetten, maar deze wordt gemist. Twee minuten later is het dan wel raak, maar ook deze wordt, vanwege buitenspel afgekeurd. Consequent was dat in elk geval wel. 10 Minuten later krijgt Enschede dan toch waarnaar ze op zoek zijn. De voorsprong volgt uit een strafschop vanwege hands. 1-0.

Sportclub wisselt. Uit het veld gaan Sandro, Milan en Daniel. In het veld komen Aykan Dormusoglu, Robin ten Hove en Thom Brinks.

In de defensie van Sportclub heeft men het moeilijk met de steeds vaker komende aanvallen van Enschede. Na een half uur wordt een hoge bal vanuit de Sportclub defensie op het middenveld opgepikt door Enschede. Deze speler slalomt naar het doel en scoort de 2-0.

Tot slot wisselt Thymo met Matthijs Tempert.

Na enige tijd begint Sportclub weer een beetje grip te krijgen op het spel en is enkele malen gevaarlijk. Bij een van die aanvallen werd Aykan binnen de 16m door een verdediger van Enschede onderuit geschopt. Omdat deze speler niet alleen de bal raakte, had dat een strafschop moeten zijn, maar daar wilde de scheids niets van weten. Een minuut later kon Enschede de laatste maken. Dat was een fraaie treffer, maar die deed er niet meer toe.

Tegen een versterkt Enschede is eenzelfde uitslag als vorig seizoen niet slecht. Ook het doel om zo lang mogelijk de nul te houden, is gehaald. Sterker, Sportclub creëerde totdan best veel kansen en als ze die in de eerste helft hadden verzilverd dan had de wedstrijd er heel anders uitgezien. In de tweede helft kreeg Sportclub geen grip op het spel en verloor het de wedstrijd. En daar had iedereen de pest over in. En dus resteerden er na afloop gemengde gevoelens.