JO15 wint opnieuw

Gepubliceerd op: maandag 23 september 2024
Thuiswinst op De Tubanters.

Deze keer begin ik verslag iets anders.

Ik moet iets recht zetten. In al het enthousiasme van de wedstrijd van vorige week, ben ik vergeten te vermelden dat onze keeper ons tegen LSV tot 2x toe in de wedstrijd heeft gehouden. Soms een beetje onorthodox, maar met name die ene bal. Wauw. Van dichtbij ingeschoten. Pijlsnel naar de grond, en alsof hij kauwgom aan de handschoenen had, kleeft hij de bal klemvast in zijn grijpgrage handen. Levi: top gekeept vorige week.

Deze week een nieuwe wedstrijd. Het kunstgrasveld werd voor het eerst betreedt, maar wij mochten op het hoofdveld. Mogelijk lag het aan het uitkomen van de nieuwe FIFA, waardoor sommigen minder slaap hebben gehad, maar het leek erop alsof sommigen nog niet helemaal wakker waren. Of is het een stukje onderschatting? Er wordt in de warming-up al gezegd dat het niet zulke grote jongens zijn.

Tijdens de wedstrijd wordt al wel snel duidelijk dat deze 'niet zo grote jongens' toch wel degelijk kunnen voetballen. We hebben wat moeite met hun veldbezetting. Toch komen we vrij snel voor in de wedstrijd. Mooie goal. Even later is er wat paniek op het veld. Een speler van ons botst tegen de keeper aan. Beiden blijven liggen. Gelukkig blijkt het mee te vallen en kunnen beiden door. Vlak voor rust komen we op 2-0. De tegenstander denkt aan een overtreding en blijft massaal staan. De scheids beslist anders en wij blijven voetballen. Keurig wordt de 2-0 binnengeschoten.

In de tweede helft is het allemaal erg rommelig. We geven achterin niet veel weg, maar creëren ook geen echte kansen. Behalve die ene, welke op schitterend aangeven nog van 23 cm op de paal werd geschoten. Uiteindelijk scoren we nog een keer via een goed diagonaal schot en winnen we onze derde wedstrijd op rij.

Volgende week vervolgen we de competitie uit tegen SDC '12 uit Denekamp. Zijn jullie er weer bij? Tot dan!