JO13 verliest topper tegen Diepenheim

Gepubliceerd op: donderdag 26 september 2024
3-8 thuisnederlaag

Een avondwedstrijd deze keer voor de J013. Schuttersfeesten in Diepenheim (onze tegenstander) deze zaterdag dus of we een andere dag konden. Tuurlijk, we zijn de moeilijkste niet. Mischien hadden we dit beter niet kunnen doen. Er komt een speler bij ons niet opdagen, dus de opstelling weer omgooien. Wat opvalt is een knaap bij Diepenheim die wel een erg stuk ouder lijkt. Maar de scheids bepaald of het goed zit of niet en hij laat hem spelen, Iedereen die hem ziet voetballen ziet hoe ver die knaap al is qua spel en aannames en de opmerkingen zijn er al snel maar we hebben er mee te maken.

Hij blijkt ook echt een plaag voor ons maar we laten ons zeker niet uit het veld slaan. Het spel golft mooi heen en weer en er ontstaat een prachtig schouwspel op het veld. Na 8 minuten een mooie aanval van ons waarbij Jared als eindstation helaas zijn schot over ziet gaan. Dan weten we eindelijk te scoren maar helaas! Buitenspel. Die zagen we op de bank al aankomen. Daarna een schot van een Diepenheimer die door een teamgenoot per ongeluk van richting wordt veranderd maar precies ver genoeg om Elena kansloos te laten.0-1. Sneu want ze keepte prima!.We krijgen al gauw een vrije trap op een meter of 25 vd goal en Quinten knalt recht op de goal af maar helaas had de keeper hier al rekening mee gehouden. Dan krijgt Diepenheim ook een vrije trap en als niemand in de weg gaat staan is het 0-2 Het zal toch niet zo'n avond worden toch? Nee, want we draaien de duimschroeven aan en na goed werk van Vova kan Rezz de dikverdiende 1-2 aantekenen. We blijven geconcentreerd en goed samenspelen en ook met pit, al gauw krijgen we een corner en de kleinste grote man van het veld Vince mag het afmaken 2-2 . Diepenheim wist niet wat ze overkwam zo vlak voor de rust. In de rust complimenten maar blijf zo scherp en fel.

Dit lukt gelukkig en Liam doet voortreffelijk werk en stuurt Kevin weg en die laat dit kansje niet onbenut 3-2 en feest op het veld. Maar dan is ie daar, Pokon boy noemde ik hem dinsdag al! Het eerste schot wordt uitstekend verwerkt door Elena. Maar daarna is er geen houden aan. Hij slalomt overal doorheen en zet ons gewoon te kijk. 2x scoren 3-4. Assist bij de 3-5 . Belangrijk bij de 3-6 en zelf weer de 3-7. De 3-8 van Diepenheim is wel een wonderschone van hun rechtsbuiten maar die was voor de statistieken want bij de 3-6 was ons geloof wel verdwenen. Hier was geen kruid tegen gewassen maar wat hebben we een eerste helft gespeeld team! Laten we dit vasthouden.

Volgende week weer.