Wedstrijdverslag Sportclub Rijssen 4 vs Hulzense boys 9

Gepubliceerd op: dinsdag 8 oktober 2024
Je kon het bericht afgelopen zaterdag al zien op deze pagina. Sportclub Rijssen 4 heeft de eerste zege van het seizoen binnen. En wat bleek, er was een journalist aanwezig en die heeft het onderstaande verslag geschreven:

Het journalistje was weer eens op pad en belande pardoes op de Koerbelt. Er was veel veranderd zag hij. Zo was er een nieuw kunstgrasveld, is er een unieke tribune en de grootste verandering is dat Sportclub Rijssen 5 weer gewoon het 4e is dit seizoen.

Aangekomen zag hij dat de mannen van het Sportclub Rijssen 4 al druk bezig waren met de warming-up. De nieuwe trainer Igor zit er kort op en de nodige combinatie oefeningen worden al voor de wedstrijd gespeeld.

Zogenoemde activatie oefeningen, zoals Igor dat zelf zegt. Gelukkig zit het met de conditie goed, want ook conditietrainer Henny Koblenz is in de zomer aangetrokken. Jullie kunnen ze vanaf nu elke woensdag en zaterdag bewonderen bij de Koerbelt. Of op vrijdagavond in de sauna.

Om half 3 werd er begonnen aan de wedstrijd tegen het team van Hulzen. Een team met ervaring achterin en jonge jongens voorin. Maar al snel werd duidelijk dat Hulzen vandaag niets te vertellen zou hebben. Igor en Henny hadden hun werk goed gedaan en 11 fitte mannen de wei ingestuurd. Op de bank moesten dus ook 9 man plaatsnemen, want we hebben te maken met nog enkele blessures. Een paar ribben zijn gekneusd, er zit ergens een nieuw knie in, een knie is pijnlijk en de ander moet nog eerst rustig trainen voordat hij mee kan doen.

Maar terug naar de wedstrijd. Er werd door Sportclub goed gevoetbald. Vanaf achteruit werd de opbouw verzorgd door het centrale duo Geert en Michel. Ze probeerden om via het middenveld de voorhoede te bereiken, maar zochten ook waar nodig de directe lange pass naar voren op Ruud. Het eerste doelpunt was daar ook een voorbeeld van. Ruud werd ingespeeld en hield de bal vast. Deze ging weer iets terug wat het sein was voor Martijn van Bergen om de brommer aan te zetten. Hij ging diep en kon niet meer ingehaald worden. Hij trok de bal voor en via een kleine kluts kon Nick Harbers de 1-0 binnen tikken. De 2-0 liet niet lang op zich wachten. Wederom een knappe aanval via de flanken met als eindstation Matthijs de Jonge. De nieuwe aankoop mocht alweer zijn 2e treffer maken dit seizoen. Dit hadden er ook al wel 10 kunnen zijn met alle schoten die hierna naast en over werden geschoten. Randy, Matthijs, Ruud, Wessels, Harbers, Geert, Martijn, allen ondernamen zij meerdere doelpogingen, maar alles ging mis. De rust ontbrak in de 16 van de tegenpartij. En dan zul je altijd zien, het doelpunt valt aan de andere kant. En dat gebeurde ook in de 44e minuut. Een buitenspelval die niet werd begrepen door onze backs waardoor de spits op Davey af kon. Uiteraard won Davey deze 1 tegen 1, maar helaas werd er wel een rebound weggegeven en deze werd wel benut. Dus teleurgesteld, met een 2-1 voorsprong gingen we de rust in.

In de rust werden er 7 wissels gedaan, want Tom en Henk-Jan vonden het niet erg om nog even op de bank te blijven. Het was de 2e helft even wennen in het veld, maar als snel kreeg Sportclub weer het betere van het spel. Met name Frank Pongers was hier belangrijk in, keer op keer gevaarlijk met snelle rushes en goed acties. Toch kwam het doelpunt van de andere kant. Daan kwam na een mooie opbouw vrij aan de zijkant en gaf strak voor. Brinks stond natuurlijk weer bij de 2e paal en tikte rustig binnen. Met de 3-1 werd het voetbal wel minder verzorgd dus was het tijd voor een impuls. Igor zag dit en bracht Henk Jan om meer rust te creëren aan de bal.

In minuut 72 kregen wij een corner en dit was ook het moment om de vermoeide Randy te wisselen voor Ruud en dit bleek een gouden wissel waarin je goed kunt zien dat onze nieuwe trainer/coach een goed oog heeft voor het momentum in de wedstrijd. Want de corner kwam voor en wie torende daar boven iedereen uit, zonder te springen. Dat was Ruud en hij kopte zo de 4-1 tegen de touwen. Hierop was het hele verzet gebroken van Hulzen. De 5-1 volgde na goed druk zetten van Pongers die daarna de keeper omspeelde en hierna viel nog een doelpunt. Een voorzet van Matthijs die werd verlengd door een plukje haar van Ruud, maar toch werd er besloten die doelpunt aan Matthijs te geven. Met 6-1 vond de scheids het mooi geweest en de spelers ook wel.

De eerste overwinning was zodoende een feit dit seizoen. Waar we de eerste 2 wedstrijden ook meer hadden verdiend, was het vandaag eindelijk zover.

Dit werd dan ook goed gevierd. Er werd lang nagetafeld in de kantine waarna er bij het beste cafeteria van Rijssen heerlijk werd gedineerd. Hierna deden we de driehoek nog even aan en om het af te sluiten vonden sommigen het verstandig om nog naar lucky te gaan. Hier moesten de tassen dan ook maandag nog opgehaald worden. Great succes

Aanstaande zaterdag staat de wedstrijd tegen DETO 7 op het program in vjenne. Kan de ploeg van Igor en Henny daar weer stunten of blijft het bij een one hit wonder?