Sportclub Rijssen 1 speelt goede wedstrijd tegen FC Aramea 1

Gepubliceerd op: zaterdag 12 oktober 2024
Het enige dat ontbreekt is een doelpunt

Na afloop overheerste slechts één gevoel. Iedereen baalde van het resultaat. En terecht, want Sportclub Rijssen 1 had vandaag een prima resultaat kunnen halen tegen FC Aramea, maar deed dat niet.

FC Aramea deed vorig seizoen mee voor promotie. Dit seizoen hebben ze enkel verliespartijen en dat opent voor Sportclub de mogelijkheid om een goed resultaat te halen. Dat Aramea zo slecht begint heeft te maken met blessures en dat betekent niet dat het vandaag makkelijk zal zijn. Er is bij Aramea voldoende individuele klasse om een wedstrijd te beslissen. Desondanks ging Sportclub toch met het idee de wedstrijd in dat er wat te halen viel.

Daartoe had trainer Julian op den Dries de keuze gemaakt de volgende mensen te laten starten. Nick Rouweler, Jasper Kreijkes, Luca van Ooijen, Chiel Poffers, Thymo Haarman, Rafael Tuinier, Daniel Kreijkes, Fabian Wyrwich, Sandro van Ooijen, Aykan Dormusoglu en Milan Brinkman opgesteld.

Na de aftrap leek een mooi resultaat al snel werkelijkheid te worden. In de 4e minuut gaf Fabian een mooie voorzet op Aykan die bij de tweede paal inschoot. Zijn schot raakte helaas de paal, waardoor het feest niet doorging. Gesterkt in het vertrouwen dat er wat te halen valt, gaat Sportclub goed door. In de 7e en 10e minuut ontstaan de volgende kansen op een voorsprong. Helaas treffen ook die geen doel.

Daarna komt Aramea meer in de wedstrijd en krijgen zij ook enkele kansen, maar heel gevaarlijk werd het niet. Dat kwam vooral doordat Sportclub er dicht opzat, hard werkte en daardoor de meeste ballen opeiste. Desondanks gingen we rusten met 0-0.

En dat is link. Want Aramea heeft, zoals geschreven, voldoende individuele klasse om ondanks alles te scoren. Dat deden ze in de 58e minuut. Nadat een aanval van Sportclub vanwege buitenspel werd afgevlagd, was er een snelle counter en een doelpunt. 0-1. Daar kwam vrij vlot de tweede achteraan, nadat Sportclub gewisseld had. Daniel en Aykan werden vervangen door Robin ten Hove en Melvin Schreurs. De speler van Aramea slalomde langs 4 verdedigers en schoot de bal in de hoek van het doel.

Sportclub wisselt opnieuw. Ditmaal ruimen Fabian en Sandro het veld voor Thomas Baan en Thom Brinks. Die laatste wist nog een kopbal richting doel te krijgen, maar dat kon deze doelman, die dinsdag nog bij Go Ahead onder lat stond tegen Ajax, niet van zijn stuk brengen.

De wedstrijd eindigt in een verlies en dat zit niemand lekker. Vooral omdat Sportclub 60 minuten lang het betere van het spel had en de meeste kansen. Dat het uiteindelijk 0-3 werd interesseert daarbij niet. Het gevoel blijft dat Sportclub in de eerste helft de wedstrijd had moeten beslissen. En daarvoor moet er - simpel gesteld - worden gescoord .