JO15: 3 verslagen in 1

Gepubliceerd op: maandag 14 oktober 2024
De weg naar het kampioenschap..

Zaterdag 05-10-2024

Sc. Rijssen JO15-1 - Oranje Nassau JO15-3

Deze zaterdag stond in het teken van de Dag van de Scheids. En daar willen we graag bij stilstaan. Ook al geven we wel eens commentaar, ook al zijn we het er niet altijd mee eens, ook al weten we het altijd beter..... we kunnen niet zonder deze vrijwilligers.

Namens JO15-1 willen we Evert dan ook bedanken dat hij elke week onze wedstrijd fluit. We hopen dat hij dit nog geruime tijd mag blijven doen. Evert: geniet van je welverdiende rollade.

Vandaag moesten we spelen tegen het laag geklasseerde ON uit Almelo. Of er sprake was van onderschatting weet ik eigenlijk niet, maar we waren niet scherp en toonden niet veel beleving.

We misten deze wedstrijd een speler door een blessure, waardoor we geen enkele wissel hadden. Dus wist iedereen van tevoren dat er de hele wedstrijd gevoetbald moest worden. ON was vanaf het begin scherp en kwam op een terechte 1-0 voorsprong. Dit werd overigens gevierd alsof men de Champions League had gewonnen.

Dit gebeurde daarna overigens nog 3 keer. Deze wedstrijd liepen we constant achter de feiten aan. Elke keer in de achtervolging. Dat we dat elke ook weer recht zette, is wel een compliment naar onze jongens. Deze wedstrijd eindigde in een 4-4 gelijkspel. In de kleedkamer was er frustratie en irritatie. Dit is op een goede manier naar elkaar uitgesproken. Je wint immers als een team, maar ook teleurstellingen moet je als een team dragen.

Maandag 07-10-2024

SDC '12 JO15-2 - Sc. Rijssen JO15-1

Deze maandag moesten we de inhaalwedstrijd spelen in het verre Denekamp. Gelegen aan de Duitse grens, wat weer een hele toer was om er te komen. Ook vandaag traden we aan zonder wissels. Ondanks de bereidwilligheid van de tegenstander om deze wedstrijd te verzetten, lijkt men daar niet zo heel vaak doordeweeks wedstrijden te spelen.

De kantine was dicht en bleef gesloten. Hierop werd er maar koffie gehaald in een naburig buurtcentrum. De stroopwafels werden al preventief vanuit Rijssen meegenomen. Tot overmaat van ramp speelden we op een veld wat het verst weg lag. Mijn inschatting is dat er op dat veld alleen mini's spelen. De dugouts waren zo laag dat er bordje bij stond : verboden te betreden als je langer bent dan 1,27 meter. Resultaat, de hele wedstrijd staan.

Nou viel er genoeg te beleven in deze wedstrijd, dus dat was geen straf. Binnen 5 minuten kregen we 2 levensgrote kansen die niet te missen waren. Maar dit lukte ons toch. Daarna begon de machine te lopen en benutten we de ruimte goed. Ondanks dat het spel niet altijd goed was, waren er schitterende steekballen vanaf het middenveld. Tuurlijk is het belangrijk om doelpunten te maken, echter als je de bal niet krijgt kun je ook niet scoren. Dus complimenten aan de mensen die de assists geven.

Eenmaal thuis aangekomen, zien we dat de uitslag 2-11 is ingevuld, terwijl in onze administratie toch echt 2-12 staat. Even twijfelen we of we daar wat mee moeten, maar besluiten het zo te laten. We staan bovenaan en zijn niet van plan dit weg te geven. Wel komen er nog 2 zware wedstrijden aan.

Zaterdag 12-10-2024

Bon Boys JO15-2 - Sc. Rijssen JO15-1

Voor deze wedstrijd was ons al duidelijk dat onze grote rivaal voor het kampioenschap vorige week had verloren. We wisten dus dat we bij winst een reuzestap zouden zetten naar het kampioenschap.

Gelukkig was vandaag de selectie weer compleet, waardoor we met z'n allen naar het gastvrije Haaksbergen gingen. Complimenten aan de thuisclub hoe zij hun gasten ontvangen. Tuurlijk draait het om voetbal, maar dit is minstens zo belangrijk.

In de bespreking werd gehamerd om scherp te beginnen en van eigen kracht uit te gaan. We wisten dat dit een tegenstander die graag vanuit achteren wil opbouwen. Met name onze voorwaartsen, ondersteund door de middenvelders, werden gewezen op hun looplijnen. Al vanaf het begin werpt dit z'n vruchten af. Door vroeg te storen en goede intercepties scoren we 2x achter elkaar. Door een kleine onoplettendheid krijgen we een goal tegen, maar daarna benutten we onze kansen weer. Uiteindelijk winnen we deze wedstrijd met 1-6 tegen een goede tegenstander. Het was niet onze beste wedstrijd, maar we hebben wel gescoord op de juiste momenten.

's Middags bereikt ons het bericht dat onze directe concurrent, en tegenstander van aanstaande zaterdag, Quick '20 zijn wedstrijd heeft verloren. Hierdoor zijn wij al kampioen in de 3e klasse. Graag willen we dit zaterdag laten zien in de wedstrijd tegen Quick '20. We spelen dan thuis om 9.30 op het nieuwe kunstgras. Komen jullie allemaal deze Kampioenen aanmoedigen?