Sportclub Rijssen 1 speelt kansloze wedstrijd tegen Achilles

Gepubliceerd op: zaterdag 19 oktober 2024

Sportclub heeft dit jaar een abonnement op de route naar Enschede. Dit keer gingen we naar c.v.v. Achilles. Een team dat we vorig jaar ook tegenkwamen, maar dat maar liefst 14 nieuwe spelers heeft. Een daarvan is belangrijk. Dat is de aanvoerder die rechts half speelt. Daarover later meer. Achilles staat momenteel 4e op de ranglijst en dat is eigenlijk heel bijzonder. Als je ziet dat de jeugd hoog speelt, is het heel bijzonder dat het eerste in de vijfde klasse speelt. Het zou voor hen en voor de competitie beter zijn als ze eindelijk eens promoveren. Maar dan moet er nog wel wat gebeuren.

Bij Sportclub Rijssen is het momenteel even roeien met de riemen die er zijn. Op voorhand ontbreken basisspelers als Rafael Tuinier, die er vandaag niet bij is, en Chiel Poffers en Victor van Rijk die geblesseerd op de bank zitten. Gaande de wedstrijd werd dat rijtje aangevuld met Luca van Ooijen en Daniel Kreijkes, die het vandaag eens als rechtsback mocht proberen. Het komt met andere woorden goed uit dat we pas op 2 november weer een wedstrijd hebben. Verder stonden opgesteld Nick Rouweler, Jasper Kreijkes, Thymo Haarman, Robin ten Hove, Fabian Wyrwich, Sandro van Ooijen, Milan Brinkman en Aykan Dormusoglu. Wissels waren Thomas Baan, Melvin Schruers en Chiel.

Vanaf de aftrap zien we Achilles het spel naar zich toetrekken. Dat gaat gepaard met veel passes, kantwisselingen en loopacties. En, om het Sportclub moeilijk te maken, is de bedoeling dat op tempo te doen. Verder is het spelletje vrij simpel. De bal gaat naar de, van Staphorst 1 (4e divisie) overgekomen, linksbenige rechtshalf, die vervolgens naar binnen draait, een actie maakt en scoort. Lukt hem dat niet, dan gaat de pass over de breedte naar de linksback, die vervolgens een actie maakt en de bal teruglegt op de aanvoerder. Zo scoorde hij 6 keer en de 7e keer werd hij midden voor het doel helemaal niet verdedigd. Maar dat was vlak voor het eindsignaal en deed er totaal niet meer toe. De overige 3 scores mocht iemand anders maken.

Sportclub deed een poging tot verdedigen. Dat leek op voorhand redelijk kansloos gezien de verhalen die ons reeds hadden bereikt, maar wat je dan wel graag ziet is dat iemand dat probeert. En als het niet lukt op de ene manier, dat iemand het dan op een andere manier probeert. En dan bedoel ik niet het zwakte bod van de overbekende zaag.

Sportclub had dus de verwachte moeilijke middag in Enschede. Dat is jammer en we mogen hopen dat de promotie/degradatieregeling leidt tot gelijkwaardiger competitie, zodat het leuker blijft. Al is het de vraag of dat gelet op de hoeveelheid divisiespelers en dergelijke die we in deze klasse tegenkomen een echte oplossing is.

Deze wedstrijd schrijven we bij. We kijken vooruit naar de wedstrijd tegen S.V. DRC 2012.