JO13 doet wat het moet doen

Gepubliceerd op: zondag 20 oktober 2024
Overwinning op buurman Excelsior '31

Het was nog donker op ons sportpark en ik bleek ook de enigste te zijn hier. Geen fan van kunstgras maar zo in alle rust rondkijkend ligt het er mooi bij. Als de eerste speler zich meldt met een ouder blijkt dit er een van Excelsior te zijn. Vaders kijkt me verontschuldigend aan dat ie deze route neemt maar ik heet ze van harte welkom bij deze mooie club! Geen reactie en gauw doorlopen met hoofd gebogen naar het kleine poortje naar Excelsior maar die was gesloten.

Is dit weer zo'n poging om te intimideren van ze? Ze wisten dat we eraan kwamen. Want zij waren onze tegenstander vandaag. We zouden moeten spelen op veld 8. Helemaal achteraan dus, en ik ken ze!! Onze kleedkamer zou vast wel weer onder hun tribune zijn wat een eind lopen zou betekenen. We pakken een eigen kleedkamer hier. Aldus geschiedde. Even nog een gesprek over teambelang. Niemand is groter dan dit team. We doen het samen en als je dat niet wilt mag je het elders rustig gaan proberen. Even stilte! Nee, toch maar samen en elkaar oppeppen ipv commentaar tijdens de wedstrijd. Op de training trekken we onze voeten niet in en doe dit dan ook niet in de wedstrijd. Dat zouden we doen werd beloofd en inderdaad na het eerste fluitsignaal was het niet echt voetbal wat we lieten zijn maar we strijden wel voor de bal. Iets wat Excelsior ook wel deed maar op dat moment waren wij feller maar de finesse ontbrak nog om echt gevaarlijk te worden. Ook omdat de grens van Excelsior wel erg snel de vlag omhoog steekt blijft het lang 0-0. Tot de 2e run van Jared die niet kon worden afgevlagd omdat hij op onze eigen helft startte een goede kans opleverde. Jared behield zijn voorsprong op de achtervolgers en het werd dus een poging en nog mooier! Een doelpunt. 0-1 en ook zeker verdiend. Mooi afgerond! De 0-2 was ook fraai van Sterre na goed werk van wederom Jared maar de vlag was al omhoog. Het zal haar paardestaart zijn geweest denk ik maar het bleef dus 0-1.

Dan breekt er plotseling eentje van Excelsior uit en die rent op Elena af. Die wacht, wacht nog langer en als er bij ons iemand schreeuwt dat ze uit moet komen luistert ze gelukkig niet. Ze wacht zo lang dat de speler maar besluit te schieten en dat doet ie te hoog. Dan eindelijk de verdiende 0-2 van Vince na goed werk van Kevin die zijn rol op het middenveld meer en meer gaat opeisen. Sterker nog hij maakt ook de 0-3 middels een schuiver in de verre hoek na ook goed werk van Rezz. Dan weer rust en ook complimenten over het vertoonde spel maar hou dit nog een half uur vast. Dit blijkt toch lastiger dan gedacht. We blijven de baas maar weer de kansen niet afmaken. We missen echt 2 gegarandeerde doelpunten door wild te schieten. En wat gebeurt er dan? Precies! De 1-3. Daarna missen we weer een enorme kans door de bal aan de verkeerde kant van de paal te schuiven terwijl de keeper al uit positie is. Excelsior heeft weinig te vertellen en als eindelijk Kevin met een harde knal wel scoort ga ik er maar eens voor zitten. 1-4 en we zullen er nog wel een paar bijmaken toch?! Bijna door Liam, maar zijn schot gaat wederom naast het doel over de lijn. Volgende keer komt ie tussen de palen.

Maar eerst nog ff werken aan onze eigen buitenspelval want er is er eentje van Excelsior bijna door. Er gaan bij ons al handen omhoog en er wordt geroepen buitenspel maar onze vlagger houdt de vlag terecht omlaag. Speler erdoor en drukt af. Geen 2-4 want Elena is scherp. Excelsior ruikt mogelijkheden en voert al schreeuwend de druk op en we raken wat van de leg. Onrustig wordt het en dat werkt voor Excelsior. 2-4. Excelsior wil daarna door maar zijn niet meer bij machte om het ons echt lastig te maken en omdat wij 4 blijkbaar wel genoeg vinden blijft het hier ook bij. We zullen 3e blijven en dat is voor dit moment prima. Een plaats hoger had promotie betekend naar de 3e klasse maar daarvoor komen we nog net wat wilskracht en power tekort maar de volgende ronde zal ook hiervoor een stijgende lijn worden ingezet.